Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

söndag 26 juli 2009

Jag måste berömma våra gäster.

Nu har det varit en period med intensivt regnande. Många familjer med ungdomar har varit ute. Några har kommit åter någon dag tidigare än beräknat, men i stort har alla genomfört sina planerade turer. Vi på Base Camp Risviken, lyfter på hatten och tycker att ni alla har gjort det bästa av situationen och på alla sätt försökt hålla er torra och på gott humör trots allt regnande.
Mycket bra.
Nu kan det ju bara bli bättre. Vindskydden på lägerplatserna har varit uppskattade och har underlättat för många när det varit som värst.
Tyvärr har vi under veckan fått rapporter om kraftig nedsmutsning på framförallt Storön i Västra Silen, där någon eller flera större grupper lämnat i stort allt sitt avfall.
Naturtillsynen är underrättad och kommer att åtgärda detta snarast.
Konstigt att man inte kan ta med det till sophanteringen i Gustavsfors.
Tack alla ni som tar med era sopor tillbaka till Risviken och sorterar dessa efter bästa förmåga. Strongt gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar