Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

lördag 15 augusti 2009

För 19 år sedan träffades vi här på en tur.


Denna holländska familjen återvände efter 19 år. Nu var de tre barnen med för att göra en fin kanottur.
Detta år har väldigt många av våra gäster varit här förut, rekordet tror jag är för 27 år sedan. Nu i augusti blir enligt prognoserna på http://www.yr.no vädret allt bättre och bättre vilket säkert kommer att glädja många.
Denne familj valde rätt period, nu har de större grupperna åkt hem så "The Real Canoe Country" är som det bör vara, tomt för större grupper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar