Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

söndag 31 juli 2011

Long time no see.

Några av våra "mesta" kunder, som av oss kallas "Prospergänget" kom i dag för en kanottur, kraftigt reducerad till antal, men trots detta hjärtligt välkomna. Vi känner detta gänget minst 25 år tillbaka i tiden om inte längre. Vem vet. Turerna blir allt kortare, men desto intensivare vad gäller upplevelser enligt utsago.
Åldern tar ut sin rätt, men längtan till de fria vattnen finns kvar under långa tider att komma.

Wasa Wasa som Harry Macfie skrev en gång i tiden sin kanotbok De invigda vet vad det betyder.

1 kommentar:

  1. Nu har vi kommit hem till Tullinge igen... och redan är min bror här och ivrigt planerande nästa års canot tur i Värmeland! tack Gun, Kim och Preben för er gästfrihet. Bra jobbat med den nya loungen. Vi ses igen. McDanish.

    SvaraRadera