Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

torsdag 25 augusti 2011

4 älgar och 10 rådjur på 2 timmar.

Har besök av en "gammal" kanotledare med sin familj. Han var här 1967 för första gången och var sedan var han anställd i 6 år som ledare för holländska kanot grupper.Har varit i Nordmarken ett otal gånger sedan dess. Nu är han professor i biologi i Holland . I kväll tog vi en biltur med hans familj för att se på älgar. Hade tur och såg 4 stycken, 2 tjurar och 2 kor samt en massa rådjur. Den största älgen, som vi tidigare fått information om från en jaktkamrat, såg vi i mörkret på hygget norr Oviksand mellan 15 till 20 taggar kunde jag se.
Tyvärr var vädret regnigt och ganska mörkt, så en del fina bilder missades, men det kommer flera tillfällen längre fram.
Bilden är på en "havreälg vid Lisslerud

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar