Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

torsdag 17 november 2011

Lo katterna tillbaka i Risviken

För ett par dagar sedan såg jag en lo katteunge vid Abborrtjärn.Härom kvällen var det ett lodjur som gav ljud ifrån sig strax norr om vår Base Camp. I kväll var lodjuret åter i farten vid ca 2130 tiden. Har sett färska spår på sandstranden.
Tyvärr inte någon bild då det är kolsvart ute så här på senkvällen.
Vi var flera som hörde ljuden både här vid Kanot Centret och uppe på övre Risviken där en granne ringde och talade om för mig att nu var det fart igen.

1 kommentar:

  1. Tittade i kväll på ROVOBSE´N för Värmlands Län och det har skett 2 iaktagelser i närheten av Kanot Centret troligtvis den eller de lokatter som vi hör då och då.
    Preben Mortensen

    SvaraRadera