Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

fredag 6 januari 2012

Högt vattenstånd i sjöarna

Just nu är det en varnng 2 för Upperudsälven dvs. det vattendrag som tömmer sjöarna i kanot landet ned mot Vänern. Vattenståndet är mycket högt
Sjön Västra Silen berörs inte för tillfället, men får vi mera regn och oväder kan vattenståndet även stiga här hos oss. Jag personligen väntar på frost och snö.


Bilden är från en tur med Inuiter på Nordvästra Grönland ca 300 km nord för Thule Air Base i närheten av Qaanaaq, en lite boplats. Där hade vi riktig vinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar