Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

söndag 1 april 2012

Vindkraft master försvinner dagtid. Ny Idé.

Har i dag varit på kusten. På väg hem så träffade jag en person ansvarig för vindkraft master från företaget ONU LIRPA. Han påstod att man inom hans företag nu hade utvecklat Vindkraftmaster som under dag tid försvinner ned i stora Cilos och endast är uppe nattetid när elektricitet behövs som bäst, framför allt för upplysning. Detta gör att horisont linjer inte störs av förfulande master.
Bilden är på master i Glaskogen som tyvärr inte hunnit ned innan dagsljuset kom vid 06:30 tiden den 2012 04 01, men som ytterst få känner till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar