Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

onsdag 27 mars 2013

Kan det bli så myckert bättre

Denna vinter har varit extrem. Jag minns inte när vi haft en så lång period med snö, kalla nätter fina isar och nu soliga ”varma” dagar. Dessutom bra fiske, rådjur som klarar sig fint och på toppen nu i dagarna före påsk en fin fullmåne och fantastiska norrsken och stjärnhimmel.
En del kallar det livskvalité och jag är beredd att hålla med.

2 kommentarer:

  1. Och människor fråga mig varför jag har flyttad från Holland hit...
    Livskvalité.

    SvaraRadera
  2. Du har gjort alldeles rätt. Själv flyttade jag till Sverige 1943 under kriget som flyktning och har bara haft det fint sedan den tiden.
    Sverige och naturen är en vinnare.

    SvaraRadera