Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 25 februari 2014

Rainbow Trout are hitting again.

Winter fishing this winter has been very bad. No ice on the lake Västra Silen. Lots of rain and some wet snow. But today 8 c warm, sunny and no wind excellent for fishing. Took a rod and some bait and went down to the canoe bay and after some minutes I got a fine Rainbow Trout of 3.1 kg. Dinner for tonight is fixed. Lucky me.

2 kommentarer:

  1. Hej Preben,
    Grattis till den fina fångsten.

    Vi får snart komma och hälsa på igen.

    Mvh Thomas (fjollgrejer)

    SvaraRadera
  2. Hej Grabbar .Det var den första för min del i vinter. Mistänker ett nytt "utsläpp" då det fins burskador på fennorna. Välkomna igen.

    SvaraRadera