Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

lördag 3 maj 2014

Fint besök av medlem i Harry Macfie Klubben

För flera år sedan lärde jag känna en riktig kanotvän via Harry Macfie klubben. Vännen kommer från Canada och ursprungligen från en lite ort söder om Toronto. Numera är han bosatt i Sverige. Vi träffades första gången när vi hade ett årsmöte här på Kanot Centret i Risviken med ett 50 tal medlemmar i klubben.
Nu var han på en solotur. Paddlade de många kilometerna i sin kanot för att hälsa på och sedan turen tillbaka till Skifors. Det är en sträcka som några av våra kunder brukar en del dagar till.Medlemmar i Macfie klubben är kanotister som kan hantera en kanot på rätt sätt.
Alltid lika välkommen med besök av kanotvänner, Jag har ju i många år hävdat att paddla kanot är en livsstil, men tyvärr blir den skaransom kan på riktigt mindre och mindre med åren.
Bra att veta att det alltid brinner en välkomnande eld i timmerhuset för kanotvänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar