Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 2 december 2014

Lätt att hitta.

Ibland blir man positivt överraskad utav myndigheter. Vår skylt vid SILLEGÅRDSED´s korset, som skall visa vägen till RISVIKEN och Nordmarkens Kanot Center, har under många är varit riktigt dålig. Troligen förstörd av de som rensar diken eller av snöplogning.  Att få byta har inte gått. Men så häromdagen, var det helt nya skyltar till Risviken, Kanot Centret och Naturreservatet i Tegen. Man har hävdad, att visa vägen för långväga gäster utgjorde en trafikfara. Men min åsikt är kanske, att det är större trafikfara att folk med dålig lokalkänndom i regn och i mörker inte hittar sitt slutmål.

Jag tackar de ansvariga för uppskyltningen och att stolparna nu står rätt i sidled och hoppas att man tar hänsyn och inte förstör dessa kommande år. Tack även för den nya skylten med SILLEGÅRDSED så folk vet var de är. Suveränt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar