Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

måndag 16 mars 2015

The Wolf Den.

Har i dag varit på studiebesök på en fantastiskt lyxig Resort under uppbyggnad, ett par mil norr Nordmarkens Kanot Center. Delar är färdigt med upp till 16 exklusiv övernattnings platser i dubbelrum i separata byggnader. Pool, Pool bar och vad jag vill kalla ”The Wolf Den” en massiv byggnad av stora stenar med en riktig fin atmosfär strax inte Poolen. Hela anläggningen som hyrs i sin helhet är som gjord för företagsgrupper och liknande arrangemang och inte minst genuina Grillparty på Pool kanten efter konstruktiva möten och aktiviteter.
Under uppbyggnad är också en liknande anläggning som är till ca 50 % färdigt och beräknas kunna ta mot ett större antal gäster i exklusiva rum både för möten och övernattning.
Om allt går i lås kommer vi att i samarbete med denna anläggning och svara för en del vildmarks aktiviteter längre fram.  Best Western Hotellet i Årjäng är också med i de blivande samarbetsplanerna liksom Turistgården i Töcksfors.
Jag var mycket imponerad över med den finess och stil som präglar denna Resort och ser fram mot ett fint samarbete. Redan i morgon tisdag träffas vi igen för att vidareutveckla samarbete i framtiden


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar