Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 21 juli 2015

Stora träd eller ?

I går måndagen den 20 juli körde vi en av våra programpunkter. ”Skogshuggare för en dag”- 8 deltagare var med, en del vuxna  och ett par ungdomar deltog under dagen. Meningar är att lära folk hantera skarpa verktyg och att fälla träd, såga upp, klyva och stapla. Meningen är att man lär sig hur farligt det är att inte hantera verktygen på rätt sätt. Nu är det inte meningen att våra gäster ute på kanottur skall praktisera, det får vänta tills man kommer hem till sommarstugan, eller får lov av en markägare.

Bilden visar ett av träden vi fällde! nej jag skojar , vi fällde ganska små träd som ungdomarna kunde hantera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar