Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

fredag 1 juli 2016

Its never to late!

En far med sina 3 ungdomar har under en vecka bott på vår Base Camp. Gjort kortare och lite längre turer dagligen men återvänt på kvällen till sin lägerplats En kväll tog jag familjen med på en Älgsafari men tyvärr såg vi endast flera rådjur
Men under gårdagskvällen ändrade sig deras tur. På vägen söder om Nordmarkens Kanot Center såg de först en fjorlårs älgko och strax efter en fin älgko med två små ljusbruna kalvar.
De fick en fin bild på den första men kon med kalvarna var för snabba bort från vägdiket. Vi tycker det är mycket trevligt när våra gäster får lite extra upplevelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar