Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

onsdag 12 juli 2017

Klättring långt från att paddla.


Det kommer fortfarande ”gamla” kunder till oss på Nordmarkens Kanot Center.  I går eftermiddag kom en vän till en av våra tidigare instruktörer, som tillsammans paddlat Dalslands Kanot Maraton i en av mina Macfie kanoter. Det var många år sedan. Nu kom han med ett fint kamratgäng och ville prova på klättring på klättertornet. De var ett 20 tal så vi körde på två täter, den ena leden lite enklare och den andra betydligt svårare. Många klarade av att komma till tops under ivriga hejarop från vännerna.

Senare på kvällen ringde en man som i sin ungdom i början på 80-talet var här med sin kompis på en längre kanottur i Nordmarken. Nu ville vännerna göra om bedriften i mitten av augusti, vilket vi ser fram mot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar