Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

torsdag 31 augusti 2017

Suveränt av Westrar Wermlands Sparbank


Var i dag 31/8 på Westra Wermlands Sparbank i Årjäng, Blev mycket glad då jag såg då jag såg en större glas kruka full med numera odugliga sedlar. 500, 100, 50 lappar m.fl., fyllde upp krukan. Fick reda på att man kan lägga i pengar i stället för att sända dessa till Riksbanker för växling och banken kommer att dubbla upp den inkomna summa när det är klart. Pengarna kommer att skänkas till Barn Cancer Fonden.  Kul att vara kund i denna bank,  den enda i Årjäng som hanterar reda pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar