Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

onsdag 6 mars 2019

Växlande väderlek i Nordmarken

Växlande väder I Nordmarken. Ena dagen 6-7 grader varmt och bar backe. I dag den 6 mars intensivt snöfall och mer skall det komma de nästa 24 timmarna. Var i dag och lyssnade på ett föredrag om överlevnad av Niklas Kämpegård, hur man i ett samhälle skall klara sig vid kris. Intressant att få repeterad det som till stor del står i MSB trycksak som alla hushåll i Sverige fått. Jag hävda, att har man en bra och bred erfarenhet i friluftsliv under alla årstider, är man väl rustad för ta hand om sig själv vid kris och om strömmen går under längre tid. Kanske just överlevnad som vi tidigare har lärt ut på våra internationella överlevnadskurser. Den förberedda överlever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar