Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

onsdag 17 juni 2020

Man kan fundera,

Man kan under om flaskan är ½ full eller ½ tom? För min del har den senaste tiden, mest gått åt till att bekräfta alla avbokningar från utländska gäster. Bokningarna har varit ½ tomma eller ½ fulla och ständigt ett ändrande, framskjutning, ny dato och en massa annat. Men så i dag 17 juli, kom det så en bokning från en tidigare gäst från Danmark. Vill komma med 6 personer under en vecka och paddla i DANO området med start ganska snart. Bra att folk får upp ögonen att just friluftsliv i skog och på vatten ger dessa, just den ensamhet som myndigheterna förordar. De kommer i egen bil, och vid mottagandet hos oss, ganska omfattande åtgärder, för att vi tar vår del av ansvaret för att förhindra Covid-19.Vi har lediga kanoter just nu hela sommaren och du kan boka direkt på www.nordkanot.se. Välkommen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar