Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

lördag 25 april 2009

Naturupplevelse i Risviken


Var på ett möte med kommunen och markägare angående kommande säsongs tillsyn m.m. inom kanotområdet. Priset för naturkortet 20:- per person och dygn ligger kvar, men naturkortet för gäster med egna kanoter höjs till 40:- per person och dygn. Dvs. de som inte kommer via en kanotuthyrare betalar lite mera för en fin tid i kanotområdet.

På vägen hem såg jag först en älg söder Gustavsfors invid vägen. När jag närmade mig Risviken sprang en fin råbock direkt framför bilen. Strax efter ca 300 från Base Camp stod det 3 älgar, en ko med två stora kalvar. De gick upp en ås ganska lugnt. När jag försökte ta bild på dessa kom två andra ca 50 m norr om det den första gruppen, så jag hade 5 älgar ca 50-70 meter från mig.

En enorm naturupplevelse och det är sådant man kan uppleva i området bara man har ögonen med sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar