Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

lördag 6 mars 2010

25 minus på nätterna, det är kallt det.


De senaste nätterna har det varit ned mot 25 minus. Dagarna har varit något varmare ca 2-5 minus i solen. Ute på näset, som för övrigt heter BOCKUDDEN samlas rådjuren på dagarna. Sparkar fram blåbärsris, för att få föda och ligger sedan i solen och har det relativt fint. Vi har nu besök på tidig morgon och strax innan solen går ned. I går kväll var det framme 8 rådjur på en gång. Bilden är på 7 stycken det åttonde, en stor bock stod lite längre ned i backen.
När jag i går köpte mera renfoder och krosshavre till rådjuren, var det fem andre personer samtidigt som köpte liknande. Personalen på XL talade om att de säljer mängder varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar