Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

lördag 3 april 2010

Årets första blommor i Risviken


Vid stranden där vi brukar lägga i kanoterna kom på eftermiddagen de första Tussilago fram. Nu tror jag på att våren sakta kryper fram efter att vi i stort haft snö och riktig vinter sedan början av december förra året. Att vintern varit hård märks på vedförrådet, som nu är helt tomt liksom ett stort extra förråd stablat utan för huset. Nu eldar vi på den tredje reserv stapelen. Veden för vintern 2011 är orörd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar