Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 1 juni 2010

Ju större träd ju kraftigare fall.


Framför den nya dusch-och toalett anläggningen har vi haft ett större träd, Det har slutat få löv så vi vågade inte ha det kvar. Tillkallade proffshjälp och trädet föll i rätt riktning. Efter en timme var allt ordnat, uppsågat i hanterbare bitar och en bra 3,20 m stock till fina bräder.
I förgår klöv jag sista veden från Asparna som älg och rådjur betade på i vintras. Skönt tyckte jag men nu fick jag åter en skaplig hög med stora klampar som skall klyvas till ved för vintern 201-12. Nästa vinters ved är redan klar.
En hel del grenar kör jag upp till Camp 2 och vedhögen där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar