Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

söndag 8 maj 2011

Två bra saker blir Tre !!

























I dag avslutade jag vedhuggningen för vintern 2012-2013.. Försöker alltid vara ett steg före så vi kan elda med torr ved. Nu är det bara lite stapling och inkörning i vedboden innan midsommar. Vårsolen torkar ut fint fram till slutet av Juni, men sedan måste det in i vedboden. Det var det första.

Det andra är att sonen Kim nu gjort färdigt mottagningsdisken i den nya receptionen, så nu påbörjar han ledningsdragning för el och uppsättning av väggar och tak. Det är egen tallskog som vi gjort till fina bräder, men de måste torka lite ännu innan de sätts upp. Den tredje grejen är att nu skall jag ta det lugnt resten av dagen, kolla ishockey för att i morgon börja förberedelser utomhus för kommande säsong.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar