Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 20 september 2011

Kanotuthyrningen snart slut för säsongen.

Kanotuthyrningen är snart slut för i år. Endast ett fåtal entusiaster är ännu ute ett par dagar till.
Under sommaren har vi drabbats av ett par problem. Vädret har varit dåligt tidvis. Mycket regn och blåst har gjort, att flera personer har kommit hem någon eller några dagar tidigare än de planerat. De flesta har då valt att stanna kvar tiden ut på Base Camp och gjort dagsturer i närområdet, men blivit kvar hos oss för övernattning
Ett annat problem har varit ett det finns företag, som medvetet planlägger sina turer, så att de låter sina tält stå kvar till nästa grupp.
Jag har skrivit om detta förut, men nu får jag brev från kunder som påpekar detta problem, så det blir att kontakta styrgruppen för området, så att detta åtgärdas inför nästa säsong.
Det kan inte vara rätt, att så få förstör trivsel för så många,
Det är nästa på det viset, som det är på många semesterortr ,folk går ned i gryningen till swimmingpoolen och lägger sina handdukar på solstolar för att hindra andra att få plats.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar