Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 13 september 2011

Säkerheten höjs i Kommunen

I dag invigdes den nya räddningsstationen i Årjäng. En modern ändamålsenlig station med stora resurser.
Jag tänker främst på den snabba hjälp våra gäster kan få vid tillbud i sjösystemet eller i vildmarken.
Om en tid blir även ambulanserna samgrupperade med räddningstjänsten/brandkåren, en klar fördel.


Det är få incidenter med våra gäster, men det inträffar dock då och då. Det är tryggt att veta,att det dels finns välutbildade räddningspersoner och dels bra materialresurser.
Det är en bild på en av räddningsbåtarna som kan sättas i överallt inom ansvarsområdet.
Anspänningstiden efter larm blir avsevärd förkortad då stationen ligger vid väg 172 och mycket nära fri väg till E 18.
Det är bara att gratulera till denna fina räddningsstation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar