Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

torsdag 7 juni 2012

Storbocken i vårgrönskan












I dag torsdag 7 Juli var jag på väg till ett möte om Bredband som skall byggas ut till oss i Risviken och Nordmarkens Kanot Center ganska snart.. På vägen strax innan vår utfart stod troligen den stora råbocken  som vi hade kring huset i vintras.. Givetvis poserade han i grönskan på bästa sätt. Är man tillräckligt uppmärksam på närområdet när man kör bil ,har man goda möjligheter att får se både Rådjur och Älg.

Just hemma från Fibernät mötet. ca 100 personer kom och fram tills i dag är det 205  abonnenter anslutna.
Utbyggnaden börjar i augusti / september  och beräknas vara klart och fungerande under våren 2013.
Systemet gör att vi på sikt kan arbeta med direktbokning för våra kunder och om ett antal veckor kommer vår nya hemsida att vara klar och under en tid köras paralellt med vår nuvarende..
Ett klart framsteg för "glesbyggden".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar