Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

fredag 27 juli 2012

Åter för 20 och 21 gången.

Dessa båda herrar har varit här ofta, sonen 21 gånger och fadern 20 gånger. De har under åren ristat sina navn i en torrtall på min egen mark vid Räckelspaden, men förra vintern när de var här upptäcktes det att tallen vält. Vi sågade av den bit av tallen som ristningar är på och den är numera i vår reception som ett litet bevis på alla deras turer i Nordmarken. Nu är de åter här för en veckas tur och passade på att se "sin stock".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar