Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 6 november 2012

Missing People

logo

 

Om Missing People

Är en ideell organisation som hjälper personer att finna anhöriga som försvunnit. Vi anordnar på kort tid skallgång för att rädda liv och kan snabbt mobilisera stora resurser med hjälp av ekonomisk sponsring från företag runt om i landet. Läs mer under om oss.


I Nordmarken och kringliggande områden har det under de senare åren blivit borta folk. Vi har alla färska minnen från olika letande efter försvunna människor. De resurser som samhället har i dag räcker ofta inte till för sökande över större områden. 
Missing People har startat en avdelning I Värmland med säte i Kil. Jag har varit i kontakt med de ansvariga och vi har bestämt att ha ett möte i Årjäng.
Min fråga är nu, om det finns intresse i Nordmarken och närliggande områden att medverka i MISSING PEOPLE i framtida eventuella eftersökningar och där man kan "larma upp" frivillia peroner för eftersök.
Gå in på Missing People´s  hemsida ( se ovan) läs vad de gör och vilka fina resultat de uppnår.
För att eventuellt få till en grupp i området behöver jag få en del namn och adresser där man kan anmäler sitt intresse.
Du kan skriva till mig på canoes@swipnet.se eller ringa 0573 38060 så sammanställer jag och återkommer när jag fått träffa länsansvariga.

4 kommentarer:

  1. Den första har anmält intresse,Tack

    SvaraRadera
  2. Fick vid ett anförande i går kväll för ca 50 medlemmar i en pensionärsförening 10 personer spm ville vara med i Missing People. Tack.

    SvaraRadera
  3. Låter jättebra, Preben! Jag ser fram emot vårt besök hos dig och att få diskutera hur vi kan gå vidare.

    //Carin Kvarforth, adm.chef Missing People, Värmland

    SvaraRadera
  4. Ni är hjärtligt välkomna.
    Ha dé
    Preben M

    SvaraRadera