Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

torsdag 21 februari 2013

Naturrum i Mariebergsskogen.

Ett 60 tal friluftsföretag från Värmland var inbjudna, sex företag + vi kom. Anledningen till inbjudan är att man i Värmlands Naturrum kan presentera företag som har anknytning till naturaktiviteter i Värmland. Det kommer att vara en större elektronisk tavla där de företag som medverkar kan exponeras genom en knapptryckning och sedan kan man på sin Ipad eller Smartfone få närmare detaljer om just det sökta företaget. Det är dessutom i stort gratis, endast en ringa kostnad för att trycka upp ett par bilder. Man kan också få ut en vägbeskrivning till de valde besöks platserna.
Naturrummet har ca 100.000 besökare per år där huvuddelen är natur intresserade. Hela Mariebergsskogen ligger i omedelbar närhet till Karlstad och är tillkommet genom en tidigare donation.
Naturrummet är verkligen värd ett besök. Jag har sett liknande på olika platser i USA.
Bilden är på den ansvarige och på bildskärmn den som såg till att Mariebergsskogen kom till .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar