Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

torsdag 28 februari 2013

Risvasar och annat i Västra Silen.

Vi har jobbat i 3 dagar med att bygga risvasar för att förbättra framförallt abborre fisket Västra Silen.
Två stora risvasar är färdiga, och väntar nu bara på att sjunka ned på sina platser. Riset kommer från  Nordmarkens  Kanot Center där vi fällt en del träd för kommande års vedförråd.

Det uppstår alltid lite väntetid så vi satte att par fiskedon för att testa Regnbågarna.    Det blev 4 stycken varav en var en Bauta stor som jag tillsammans med kamraten lyckades få upp även om hålet i isen var i minsta laget.  
Fisket är fortfarande på topp
Kom hit och få information och köp fiskekort för en dags spännande fiske i strålande sol.  
                                                  

2 kommentarer:

  1. Hur är isläget på Västra Silen vid Vårviks Kyrka ?

    SvaraRadera
  2. Har ingen aning men i Risviken är det mycket fin is.

    SvaraRadera