Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

måndag 1 juli 2013

Åter ett återbesök.

En av ledarna för denna scoutgrupp var här först för en kanottur för många år sedan.Därefter på ett 4 dagars Team Bildningsprogram med 148 personer från en Dansk bank och i dag åter med en scoutgrupp för en veckas kanottur i Nordmarken. Som vanligt god ordning på deltagare och utrustning.
På eftermiddagen dök det upp en elev från den frilufts tekniska utbildningen jag hade för ca 20 år sedan. Nu tränade han inför maraton lopp.
Strax efter kom det en person som var här för 29 år sedan på en kanottur. Ville visa sin fru och dotter vår Base Camp i Risviken däre han paddlade i sin ungdom.
Visst är det fantastiskt med besök av tidigare gäster.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar