Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

lördag 10 augusti 2013

Det finns entusiaster fortfarande.

Dessa två gentlemän körde under ett par dagar moped från Danmark närmare bestämt från ca 100 km söder Köpenhamn. All utrustning för en veckas kanottur i Nordmarken fanns med. Den "rödaste" av dessa herrar var här första gången för 40 år sedan, och han har återkommit ett par gånger senare också.
Underligt så länge jag hållit på med friluftsliv, jag började ju 1956 på heltid, så minnerna kommer åter då och då,och många av våra tidigare gäster återvänder och en hel del minns jag. Utan att ha riktig statistik är säkert över 60% Repeat Business
och det gläder oss alla på Nordmarkens Kanot Center och kanske en av anledningarna till att jag trots min ålder fortfarande.är i gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar