Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

måndag 22 september 2014

Rent i Årjäng, tumme upp.

Under den gångna helgen var det enligt uppgift upp mot 100 000 besökare på marknaden i Årjäng. Trevlig trängsel, bra parkeringsmöjligheter och massor av möjligheter att köpa allt från godis till strumpor, Thai mat, korv, maskiner m.m.  
Men det skräpades också ned ganska mycket, mängder med avfall, kartonger, mosbrickor, burkar överallt.

På måndagen d.v.s. i dag 22.9 kl. 12.45 körde jag upp för att kolla lite. Blev synnerligen överraskad, jag fann ingenting. Totalt sanerat och inte ett enda spår efter marknaden. Hedar åt de som sett till att få bort allt skräpet på 0-tid. Det gladde mig mycket.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar