Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

måndag 9 maj 2016

Vi har ett ansvar.


Visst har vi en förmån som bor i Nordmarken. I Kristi Himmelfärdshelgen var det varmt, vindstilla och tänk att kunna paddla i sådant väder och på köpet i drickbart vatten. Det är inte på många platser i Europa som man kan detta, så vi måste vara rädda om våra vatten, jag undrar hu länge vi kan det på det viset? Vi har ett litet samtal med våra kanotgäster innan de paddlar i väg om detta och betonar just att vårda både vattnen och naturen, Vi kan inte äga vatten, luften eller naturen, det är ett lån från våra barnbarn som vi skall lämna åter till dessa när tiden kommer.
www.nordkanot.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar