Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

lördag 28 juli 2018

Lite regn fyller inte sjön, men gräset blir blött!

Efter minst 8 veckor utan regn önskar jag att det såg ut på det här viset utanför vår reception på Nordmarkens Kanot Center i Risviken. Bilden tog jag i juli 2017 efter er riktig störtskur.
Tänk om min ”regndans” kunde fungera och vi fick en del regn. Just nu är det jobbigt för många av våra gäster.

OBS Klockan 21,15 kom det en del häftiga regnskurar ca 6 mm fram till kl 22.00
Regndansen fungerade tydligen. Dock för lite för att totala eldningsförbudet hävs inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar