Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

onsdag 1 augusti 2018

Nu får man grilla på egen tomt men inte använda Spritkök !


Nu när MSB hävt eldningsförbudet med grillar  på egen tomt anser jag att respektive räddningschefer inom DANO kanotområdet skulle tillåta att kanotister skall få använda sina Sprit-och Gaskök på det fasta lägerplatsernas eldstäder. Dessa består av en metalring ingjuten i cement och tidigare godkänd av räddningscheferna för öppen eld.  Har full förståelse för det gällande eldningsförbudet , men kan man få grilla vore det på sin plats att även får använda sprit- och gaskök på ett säkert sätt.

Jag talar om det ”goda värdskapet” för 100- tals gästande svenska och internationella kanotister i DANO området.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar