Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

torsdag 6 september 2018

65 års bröllopsdag.


Det finns goda och dåliga dagar under åren. Men i går var det en riktig god dag. Vi firade vår 65 års bröllopsdag. En sådan dag för 65 år sedan minns jag i detalj. Andra minnen, under alla åren har försvunnit. Men när man får gratulationer och kontakter med vänner, familj och tidigare kunder samt elever från friliftsteknik m.m. kommer minerna tillbaka med glädje och de lagras och återupplevs.
Vi tackar båda för alla gratulationer och minnen som sändes till oss, och det mesta av kvällen gick åt för att läsa och samtala om vad som hänt under dessa 65 år.
Bilden är från ett äventyr i Colorado i en liten by Ourey. Wasa Wasa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar