Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

söndag 18 oktober 2009

Rådjuren börjar öka i antal


De senaste åren har det varit få rådjur i området. Nu under älgjakten såg både jag och andra jaktkamrater flera rådjur på flera olika ställen. I dag körde jag till Årjäng och såg två rådjur strax norr Risviken och senare tre djur som var i närheten av husen vid Sillegårds. Förmodligen är det beroende på att lodjur och räv antalet har minskat så att rådjuren kommer tillbaka i ökande antal. Det är bara att hoppas att vintern blir bra för rådjursstammen inte för mycket snö och för kallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar