Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

onsdag 23 december 2009

En Julhälsning från Vildmarken.












Om ett par dagar startar Vargjakten i Värmland. Det är ca 40 år sedan jakt på varg var tillåtit i Sverige.Det finns mycket för och emot vargjakt. Naturvänner vill ha varg, andra friluftsmänniskor vill inte ha för mycket varg kring stugan. Åsikter går isär i en allt intensivare debatt mellan dessa två grupper, och har varit så i många år.
Hur som helst kom det i dag en julhälsning från en nära vän, och jag fick lov att ha med Jul hälsningen på min blogg. Bilden är tagen i området där jag spårade varg för en tid sedan,var detta är = ??.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar