Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

måndag 21 december 2009

Stubbefolket sänder Julkort.


Jag tackar Stubbe-folket för ett fint Julkort. Stubbe-
folket har tydligen ganska brått nu i Jultider. De förbereder säkert sommarens alla äventyr för barn och ungdom i Barnens Gränsland. För vår del har vi följande programpunkter i sommar, bland annat,
Täääänt var det här! ett 1/2 dags program, där man lär sig tända eld utan tändstickor och en del annat. En kväll i veckan lär man sig klättring. Det blir också en kvälltur i en av de stora Stubbefolks kanoterna, om vi blir tillräckligt många. Man kan även bli skigshuggare en dag och lära sig hantera skarpa verktyg riktigt, fälla träd,såga upp och klyva ved. Du kan få mera upplysning via Barnens Gränslands hemsida. www.barnensgransland.se. Snart kommer en uppdatering inför 2010 av denna hemsida,så passa på att planlägga dina upplevelser i sommar, om du är i området.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar