Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

måndag 1 februari 2010

"De fyras gäng" kom fram


Gårdagens besök av råbocken upprepades i dag. Nu i sällskap med
"stam-
gäster" det är han som står längst till vänster. Det är mycket mera vaksamma de senaste dagarna och lämnar foderplatsen lite då och då i full karriär, men kommer snart tillbaka när jag visslar.
Det har blivet lite skara på snön så det låter mycket när djuren rör sig, och det är ju både bra och dåligt. Svårt att få tag i blåbärsris för dom , men lätt att höra om någonting smyger sig på. Har fått flera rapporter om lokatt i området, men ännu bara ett besök hos mig för ett par dagar sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar