Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

söndag 31 januari 2010

Kallt, vindstilla och sol= bra fiskeväder.

Startade när solen kom över horisonten ut mot ett par bra fiske platser. Några vänner var redan där men fisket var eländig Själv fick jag en "matabborre"på de timmar jag var ute.
När jag återvände hem kom en mycket fin råbock på besök till foderplatsen. Jag har inte sett den förut så det var en ny bekantskap.
Kameran var kvar på 4-hjulingen så det blev ingen bild, men den kommer säkert åter.
Vännerna som var ute före mig hade sett ett djur springa över isen, jag kontrollerade spåren, det var ett rådjur som gått mot fastlandet från Räckelspaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar