Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

lördag 31 december 2011

Gott Nytt År 2012

Jag vill önska alla läsare av bloggen ett riktigt
Gott Nytt År.
Sista dagen på året kom det först ett rådjur tidigt på morgonen och strax efter ytterligare tre, en bock, liten get och en större get. Det är de första rådjuren jag sett där jag brukar lägga ut stödfoder. För mörkt för att ta bilder.
I förrgår såg jag en Iller vid Abborrtjärn den sprang ut i vägen ett par meter framför bilen, men blixt snabbt tillbaka i skogen. Första gången jag sett en vildlevande Iller. Hörde i dag att man också sett en vid Breviken på andra sidan sjön.
Bilden är från mitt fönster mot sjön, sjön är Isfri och fullt paddelbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar