Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

onsdag 21 december 2011

Vädret växlar hur som helst.

Fortfarande ingen vinter. Ingen snö, ingen is, nästan sant. Men i dag på morgonen -1 grad, några få snöflingor i luften och närmare Årjäng en tunn is skorpa på "Uppsjön" som vi kallar det.
På kanot centret har vi inte haft några besök av varken älg eller rådjur liknande det som var strax före Jul 2010. Några tulpaner är avbetade, men vi har ännu inga djur sett..


Anmälningar till den internationella vinter överlevnadskursen kommer in, så den andra veckan i mars hoppas vi på kallt och bra med snö. Det är alltid trevligt när vädret är lite svårt för deltagarna.
No Pain-No Gain så är det bara på våra kurser. Det finns ett par platser kvar,  så ring eller skriv så berättar jag mera eller se på tidigare kursprogram på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar