Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 13 december 2011

Två dagars älgjakt i Glaskogen.

Var inbjuden till älgjakt i Glaskogen. Första dagen sköts en älgkalv strax när vi började. Sedan var det flera fasta stånd för hunden, men det det var skarsnö , vindstilla och det gick det inte att komme tillräckligt nära stånden.
Dag två varade bara ett par timmar. Vi hade flera hundar på olika platser, men avbröt snart då hundarna fick ont i tassarna på grund av 8 minusgrader och skarp skare, ett klogt beslut.
Bilden är på ett par älgar som jag sett tidigare i området och den andra bilden är från hemvägen mot Risviken just i solnedgången, som nu på denna tid av året kommer tidigt,
Det var två härliga dagar i Glaskogen tillsammans med ett par jaktkamrater. Gott om "EGENTID" i skogen



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar