Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

onsdag 7 mars 2012

Nu blir det ved i mängder !

Var i går på ett möte med representant från SOG, som är en sammanslutning av företag som tillverkar friluftsutrustning. SOG står för Scandinavian Outdoor Group. Meningen är att hösten 2013, ett 40-50 tal representanter från denna sammanslutning skall gästa Dalsland-Nordmarken där friluftsföretag i området kan visa upp kanoting och andra aktiviteter för dessa företag.
Själv har jag tidigare varit anlitat på ett av deras arrangemang som föredragshållare här i Värmland. Mycket trevligt att träffa en massa tillverkare av friluftsutrustning.
På vägen åter till Base Camp i Risviken körde jag förbi ett större hygge med det finaste timmer. Nu kan man från vägen se den fina sjön Östra Silen.
Det där med ved är som vanligt ett litet skämt, men det är alltid trevligt när man öppnar upp till delar efter stränderna så man ser hur vackert Nordmarken här.
Du kan kolla SOG här http://www.scandinavianoutdoorgroup.com/



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar