Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

onsdag 14 mars 2012

Vad gör man i brist på snö?

I dag hade vi instruktion i isfiske. Vidare byggande av tillfälligt övernattnings vindskydd med hjälp av prefabriserad "vindskydd" . Vidare tillverkning av snöskor och provdragning av pulka på det lilla området av snö vi fann på norrsidan om Camp 2.I kvällningen brinner stockelden och av en"händelse" hade jag en hög med abborrar som gruppen fick som middag under kvällen.





I morgon "försvinner" sovsäckarna för gott för gruppen, det som kan hände om man förlorar sin utrustning. Kraven blir allt tuffare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar