Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

torsdag 3 januari 2013

Det är inte alltid jag som bestämmer.

Vintern borde vara här nu, men snön är  borta, paddelvatten finns i Västra Silen, den kvarvarande isen i kanotviken, där vi fiskar är osäker. Riktigt vinterväder med kyl, massor av snö och klar stjärnhimmel ser ut att dröja minst 7-10 dagar framåt i månaden.
Men jag kan inte alltid få det som jag vill, det är säkert många som är nöjda med aktuellt väder.
Man sparar ju både El och ved för uppvärmning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar