Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

tisdag 15 januari 2013

VARNING FÖR TUNN IS



Så här borde det vara , men det dröjer några dagar till så var försiktig













Viken vid Nordmarkens Kanot Center har haft och får säkert flera som vill fiska. Isen i innersta viken är 10-12 cm tjock, men en bit ut frös det natten mellan 14-15/1 och är nu täckt av ett tunt snötäcke men isen är ca. 1 cm tjock.
Hör med oss innan ni går ut på isen, vinterbad är inte trevligt.
Jag visar gärna hur det är på isen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar