Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

fredag 18 januari 2013

Ved värmer flera gånger.

Bilden är från aprill 2012
Nu har vi haft kallt ett längre tag i Risviken. Trots detta har storsjön inte lagt sig ännu med fin is. Den ved som jag högg, klöv och staplade i våras kommer nu till nytta i spisarna i timmerhuset. Så veden värmer flera gånger. Huggning, klyvning, stapling och nu eld som värmer, det är ju både jobb och trivsel på vedbacken men också framför den öppna spisen. Nu fattas bara lite mera snö.
Nya björkar är fällda när de har ett minimum av vatten i stockarna så nu skall de bara köras fram ur skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar